Forró drót hajrá, ember! kiemelt

Már repül a világ első elektromos utasszállítója

A világ első teljesen elektromos utasszállítója a minap repült először, és 9 percet töltött a magasban.

Az izraeli Eviation kilencüléses gépét Lewis Carroll karakteréről, a Csodaországba tévedt Alice-ról nevezték el. Az Eviation a 2019-es, 53. évi párizsi légi shown mutatta be az általuk a világ első elektromos utasszállító repülőgépének nevezett jármű prototípusát.

Az Alice alapkiszereltségben kilenc utas és két pilóta szállítására lesz képes, és a gép két, a farokra szerelt 640-kilowattos Magni650 elektromos motor segítségével közlekedik.

Az Alice egyetlen feltöltéssel nagyjából 1000 km-t képes megtenni 3000 méteres magasságban, és 440 km/h-ás sebességgel repülhet

– összehasonlításképp ez egy Boeing 737-es sebességének körülbelül a fele. Az Alice természetesen nem is a sebessége vagy az általa szállított utasok száma miatt fontos, hanem mert

a légi közlekedés és szállítás egy bizonyos szegmensét segíthet kizöldíteni hosszabb távon.

Az Eviation három prototípust is kifejlesztett: akad egy kereskedelmi változat, egy luxusgép, valamint egy áruszállításra tervezett verzió is. A kereskedelmi változat legfeljebb kilenc utast és két pilótát fog szállítani, míg a „luxuskiadás” esetén hat utas repülhet kényelmesebb körülmények között. Az áruszállításhoz pedig körülbelül tizenháromezer liternyi űrtartalom áll rendelkezésre.

Mint szóba került, a gép nem csak környezetbarát, de akár hetven százalékkal is csökkenti az üzemeltetési költségeket is.

Mint arról a The Drive beszámol, a repülőgép első repülésére a Grant megyei nemzetközi repülőtéren (KMWH) a washingtoni Moses Lake-nél került sor szeptember 27-én. Alice körülbelül 9 perc 3 másodpercig repült 1067 méter magasságban. Az Eviation egyébként már egy ideje együttműködik az AeroTEC repülőgép-mérnöki céggel, a teszteket épp ezért az AeroTEC Moses Lake létesítményében végezték.

A gép amúgy ugyanazt a 21700-as akkumulátorcellát használja, mint ami a Teslákban megtalálható. Maga az akkumulátor a repülőgép szerkezeti elemeként funkcionál, vagyis ezt nem lehet levonni, ha a teherbírásra terelődik a szó. A vállalat azt reméli, hogy Amerikában a gép már 2025-ben megkaphatja a repüléshez szükséges engedélyt.

Az Alice inkább a rövidebb, kontinensen belüli utak esetén fog tündökölni a felépítéséből adódóan, de ebben a szerepben már többen is látnak benne fantáziát: a Global Crossing Airlines (GlobalX) például 50 ilyen gépre jelentette be az igényét, melyek leszállítása 2027-ben kezdődhet, de mint a fenti cikkünkben írtuk, a Cape Air is rendelt 75 Alice-t, ahogy a közismert szállítási óriás, a DHL is igényt tart ezekre a repülőkre a jövőben.

rakéta – Pesti Hírek

Ez is érdekelhet

2024-re itt a levegőben zajló Forma-1 (+videó)

Jónás Levente

Még pár szankció, és Oroszország mindenből önellátó lesz – 1000 saját gyártású utasszállító épül meg 2030-ig

Jónás Levente

Globalista fapadosok rémuralma egy keresztény-konzervatívnak mondott országban

Jónás Levente

Ez a weboldal cookie-kat használ az élmény javítása érdekében. Feltételezzük, hogy ez rendben van, de ha szeretné, leiratkozhat. Elfogadom Bővebben