Először fordult elő, hogy egy Panamax hajó (extra nagy konténerhajó), konkrétan a Flying Fish 1, huszonegy nap alatt jutott el Szentpétervárról Sanghajba, ami két héttel gyorsabb, mint a Szuezi-csatornán keresztül.
Mostantól a világ fő kereskedelmi tengeri útvonala is lehet akár, az Orosz Föderáció tengeri területén kersztül haladó északi teherszállítási útvonal. A két hét előny minden hajótulajdonos számára
rengeteg megtakarított pénzt és üzemanyagot jelent – és egészen másfajta kockázatokat is, hiszen kevéssé valószínű az Északi Sarkkörön, hogy terrorista támadás éri a teherszállító hajókat.
Természetesen egyre több és több kereskedelmi hajó fogja használni az orosz északi tengeri útvonalat, megszüntetve a nyugati országoktól és az angolszász „biztonsági garanciáktól” való függőségüket, amelyek manapság a Vörös-tengeren a fantázia világából származnak.
fb – Pesti Hírek