Forró drót Imperium Globalorum kiemelt

Kína a rejtélyes, új fejlesztésű tengeralattjáróját veti be

Legújabb típusú tengeralattjáróját küldi Tajvan partjaihoz a kínai haditengerészet. A hajó pontos típusáról és tűzerejéről egyelőre a katonai szakértők is találgatnak, az azonban biztos, hogy Tajvan válaszul elkezdte saját flottáját építeni.

A kínai haditengerészet legújabb tengeralattjáróját, amelyet csak júliusban állítottak szolgálatba, a csendes-óceáni flottájukhoz vezényelték – számolt be a Naval News hírportál.

A flotta hadműveleti területe közvetlenül Tajvan partjainál helyezkedik el. Az új hajó a nukleáris támadásra nem képes támadó tengeralattjárók élvonalát képviseli.

A Naval News értesülései szerint a tengeralattjáró a kínai flottában rendszeresített Type–039A Yuan típus új változata. Pontos kategóriájáról Kína egyelőre nem árult el részleteket, de katonai szakértők szerint a Type-039C vagy D típusról lehet szó.

A hírportál szerint az biztosra mondható, hogy a tengeralattjárót Vuhanban építették és Sanghajban látták el felszereléssel. Alig több mint egy évvel a vízre bocsátása után üzemképes hajóként állították hadrendbe, ami szokatlanul rövid időnek számít egy új tengeralattjáró-osztály esetében.

Az új tengeralattjáró a megszokottól eltérő toronyszerkezettel rendelkezik, hasonlóságot mutatva a svéd A–26-os típusú tengeralattjáróval. A haditengerészeti szóhasználatban „vitorlának” nevezett toronyszerkezet rendhagyó jellege az elemzők szerint valószínűleg a hajóradarok előtti „láthatatlanságát” segíti elő, amikor az a felszínen cirkál.

Találgatásra ad okot, hogy a tengeralattjárót felszerelték-e nagy teljesítményű rakéták indítórendszerével, katonai szakértők szerint azonban ez valószínűtlen, mivel összességében ugyanolyan méretű, mint a korábbi Yuan osztályú hajók. A tengeralattjáró valószínűleg ugyanazokat a torpedókat és rakétákat hordozhatja, mint a korábbi hajók.

A tengeralattjáró nagyobb hatótávolságú, hangalapon működő felderítő és navigáló eszközzel, úgynevezett „vontatott” szonárral is felszerelték, ami jelentős előrelépésnek számít a kínai flottában.

Ami a hírforrás szerint szintén biztosan állítható, hogy az új típusú hajó meghajtása levegőfüggetlen rendszeren alapul. Szakértők szerint az Air Independent Propulsion (AIP) elnevezésű meghajtórendszer által működtetett hajók azért is különösen veszélyesek, mivel

a levegőfüggetlen működésnek köszönhetően akár több hétig is képesek víz alatt maradni, miközben az észlelésük sokkal nehezebb, mint a nukleáris meghajtással működő tengeralattjáróké.

A hajó ünnepélyes átadása Ningbo városában volt, a haditengerészet csendes-óceáni flottájának főhadiszállásán. A Naval News értesülései szerint a tengeralattjáró jelenleg a Daxie Dao nevű tengeralattjáró-bázison állomásozik, a régebbi Yuan típusú hajókkal együtt. A tengeri flotta tengeralattjáró-bázisai a Tajvantól mintegy 500 kilométerre találhatók.

Jelenleg a kínai haditengerészet rendelkezik a legnagyobb tengeralattjáró-flottával. Ezzel szemben – a hírportál értesülései szerint – szükség esetén Tajvan mindössze négy tengeralattjárót képes bevetni, ennek okán a szigetország a közelmúltban belefogott a tengeralattjáró-gyártásba.

hirado – Pesti Hírek

Ez is érdekelhet

Kína adja a technológiát a norvég CO2 projekthez

Jónás Levente

Kína fokozza az amerikai hadiipari komplexum elleni szankciókat

Jónás Levente

Kína és Finnország államfőjének találkozója után Kína vízummentességet biztosít Finnországnak

Jónás Levente

Ez a weboldal cookie-kat használ az élmény javítása érdekében. Feltételezzük, hogy ez rendben van, de ha szeretné, leiratkozhat. Elfogadom Bővebben