A magasban lebegő, mágneses levitációval működő vonat kevesebb energiát fogyaszt, mint a földön haladó társai és állandó mágnesekkel működik.
A kínai Red Rail (Vörös Vasút) program részeként épített jármű az első olyan maglev vonat, ami a magasban lebegve közlekedik és a hagyományos magleveknél kevesebb energiafelhasználással, állandó mágnesek segítségével halad a pályáján.
A vasutat Csianghszi tartományban egy 800 méter hosszú szakaszon helyezték szolgálatba a tesztek idejére, ahol 10 méterrel a föld felett, egyelőre maximum 80 km/h-ás sebességgel szállítja az utasokat.
Ez a tempó ugyan a nyomába sem ér a világ leendő leggyorsabb vonatának, amit szintén Kínában mutattak be tavaly és aminek végsebessége (a tervek szerint) megközelíti a 600 km/h-t, valamint elmarad Kína sok más, fejlesztés és tesztelés alatt álló nagyteljesítményű vasútjától is, amelyek többszáz km/h-ával száguldanak az állomások között, de
A vonat ugyanis nem rendelkezik akkora személyszállító kapacitással, mint a többi maglev jármű, a jelenlegi, 32 ülőhelyes verziója összesen körülbelül 88 utast tud befogadni, de
speciális működési elve miatt különlegesen halkan és energiagazdaságosan üzemel. A járművet ritkaföldfémeket tartalmazó állandó mágnesek működtetik, amelyek a magasban lévő sínekben és az ezekből kinyúló karokban is mágneses mezőt generálnak, így stabil felfüggesztést biztosítanak a kocsinak.
A South China Morning Post beszámolója szerint
a mágneseknek (és az alacsony sebességnek) köszönhetően egészen kevés energia is elegendő a meghajtáshoz és a súrlódás hiánya miatt nem csak a hatékonyság, hanem a halk működés is biztosított.
A Vörös Vasút, vagyis Hszingkuo, hamarosan az utasokkal való tesztelés második fázisába lép és egy jóval hosszabb, 7,5 kilométeres pályán, 120 km/h-ás sebességgel halad majd tovább.
rakéta – Pesti Hírek