A közelmúltban egy igen érdekes esetről számolt be a német rendőrség, aminek bajor járőrei az A70-es autópályán Bamberg felől Bayreuth irányába haladó Teslát üldöztek hosszú percekig.
A járőrök ugyanis úgy látták, hogy a Tesla volánjánál senki sem ül, így elkezdték követni a járművet, majd megpróbálták különböző jelzésekkel a leállósávba terelni. Az autó azonban 15 percen keresztül változatlanul 110 km/h-s sebességgel hasított, egyébként pontosan betartva a közlekedési szabályokat.
A Polizei Bayern sajtóközleménye szerint az elektromos autót egy 45 éves férfi vezethette volna, ha épp nem a délutáni szunyókálást tartja a kocsijában. A férfi állítólag
a kényelmesen hátradöntött ülésen aludt békésen, aki még a jelzésekre és a dudálásokra sem kelt felamíg a rendőrök próbálták megállítani a Teslát. Aztán valamilyen belső, álombeli intuíció hatására csak feleszmélt, így a rendőrök is feltehettek neki néhány kérdést.
Például, hogy miért szundizott ilyen jót az Autopilot mellett, vagy hogy miért használt kormánysúlyt, illetve miért állt kábítószer hatása alatt? A válasz mondjuk elég hasonlóan hangozna: azért szundizott, mert tudatmódosítót szedett be, a kormánysúly pedig az Autopilot átveréséhez kellett, hogy az azt higgye, a sofőr keze a kormánykeréken van. A részleges önvezető funkció ugyanis aktív figyelmet és jelenlétet igényel (ez a Tesla szabályzatában is írott), ezért egy érzékelő azt figyeli, hogy a vezető valóban fogja-e a kormányt.
Ezt viszont több Tesla-tulaj is a kormányra applikálható súlyokkal cselezi ki. Mivel Amerikában, pontosabban Kaliforniában sokkal szabadabban kezelik az önvezető, sokszor kísérleti technológiákat, úgy különösen sok baleset történt amiatt, hogy a Tesla-tulajdonosok túlságosan könnyelműen kezelik a rájuk vonatkozó szabályokat. Nem ez volt tehát az első eset, amikor volán mögötti alváson kapnak egy Teslást, és valószínűleg nem ez lesz az utolsó.
leet – Pesti Hírek