Forró drót kiemelt klímafelelős

A „zéró emisszió” nevű utópiát úgy tűnik, hogy beéri a valóság

Tiltások, „zöldítések” és társadalommérnökösködés hevében egymásra licitáltak a kormányok Európában, főleg ami az autóipar szabályozását illeti.

8-12 év múlva a tervek szerint Európában már csak villanyautókat lehetne forgalomba helyezni. Ennek következményei gazdaságilag beláthatatlanok, ezt évek óta írom. Úgy tűnik, hogy ezt kezdik belátni a döntéshozók. Legalábbis egy részük. Olasz és osztrák népszavazási kezdeményezések vannak a belsőégésűek tiltása ellen.

A briteknél pedig egy kormányzat által rendelt háttéranyag miatt valóságos földrengés készülődik a témában.

Lehetett volna irreális törvények elfogadása előtt is foglalkozni hatástanulmányokkal, akkor az egész bohózatot megspóroltuk volna. Jobb későn, mint soha. Már csak EU szinten kellene rádöbbenni ugyanerre.

Röviden összefoglalva: 400 milliárd fontba kerülne a briteknek az átállás, miközben 76 milliárd fontnyi „előnyt” származtatnak abból, ha 2030-tól csak elektromos autókkal lehetne közlekedni.

Adó kimaradások, töltéssel elvesztegetett munkavállalói idő, infrastruktúra kiépítés 99 milliárd fontja, sokáig lehet sorolni. A britek tanulmánya ráadásul arra jut, hogy a megtakarított emisszió fele elvész a felfutó elektromos autó gyártás kapcsán. A ritka nyersanyagok bányászatát nem is vették bele ebbe.

Botrányos pénzpazarlásról, gazdasági armagedonról, munkahelyek pusztulásáról, kínai függésről, belvárosi elitek valóságtól elrugaszkodott terveiről, erkölcsi fölény hamis tudatában tett lesajnáló megjegyzésekről a hezitálok kapcsán, átlag családok individuális közlekedésének ellehetetlenítéséről beszélnek a képviselők, függetlenül attól, hogy konzervatív, vagy munkáspártiakról van szó.

Van, aki kiemelte, hogy a kormányzati döntéshozók tudatosan vezetik félre a kérdésben a közvéleményt, hiszen tudják, hogy nem kivitelezhetőek a tiltások. A törvény mögött „nincs demokratikus felhatalmazás”, azaz az emberek többségének az akarata ellen akarják keresztül vinni a zöld lobbik által űzött politikusok.

Mondják a politikus társak…

Csupa olyan dolog, amiről szintén évek óta írok.

Miközben sok képviselő, hozzám hasonló véleményt megfogalmazva, kiemeli, hogy helye van az elektromos autózásnak a jövő közlekedésében, de a költség/haszon elemzésnek stimmelnie kell. Hétről hétre izgalmasabb ez a történet.

Várkonyi Gábor autópiaci szakértő

fb – Pesti Hírek

Ez is érdekelhet

A magyar gazdaságtörténet legjelentősebb beruházása indul Szegeden

Jónás Levente

Hatvan év után leállította a BMW a belsőégésű motorgyártást Münchenben

Jónás Levente

Dízel kukásautókat alakít elektromossá egy magyar cég

Jónás Levente

Ez a weboldal cookie-kat használ az élmény javítása érdekében. Feltételezzük, hogy ez rendben van, de ha szeretné, leiratkozhat. Elfogadom Bővebben